Tipus: Atrapar-se
Es reparteix a cada alumne una fitxa, a la qual hi ha dibuixat un animal (elefants, gats, ratolins, porcs, àguiles, gossos, granotes...) El professor dirà: Els animals salvatges són els...! i dirà el nom d'un animal. Els alumnes que tinguin aquesta fitxa seran els que intentaran atrapar a la resta dels "animals". Quan n'atrapin un, el portaran al seu "cau" (per exemple una porteria).
Variant: Es poden afegir dues fitxes que representin un "caçador". Aquests podran atrapar qualsevol animal. Si algun "animal" atrapa al "caçador", aquest comptarà fins a 5 i podrà atrapar aquest "animal". D'aquesta manera s'afegeix un grau d'incertesa més gran al joc.

Nom: Llamps i trons
Tipus: Córrer i atrapar
Dividirem els participants en dos grups (llamps i trons). Els Llamps portaran un fulard al cap per diferenciar-se dels trons que no en portaran.
Delimitarem un terreny de joc bastant gran i en un costat posarem tots els llamps junts, per la seva part, els trons podran estar on vulguin dins del terreny de joc.
Quan es doni el senyal, cada llamp haurà d'anar a agafar a un tro (només un); els trons per la seva part hauran d'intentar fugir dels llamps corrent pel terreny de joc.
Quan un llamp agafi a un tro, s'agafaran de les mans (formant una parella) i hauran d'anar a buscar altres parelles que s'hagin format. Totes les parelles s'aniran ajuntant per les mans formant una gran tempesta i podran ajudar a aquells llamps que encara no hagin pogut agafar al seu tro, actuant com a barrera-mur per no deixar passar els trons. El joc acaba quan tots formen part de la gran tempesta.

Nom: El joc dels disbarats
Tipus: Rotllana
Tots formen una rotllana. La primera persona fa, en veu baixa una pregunta al company de la seva dreta, i així fins que el darrer pregunta al que ha començat. Després, en veu alta van dient la pregunta de l'esquerra i la resposta de la dreta, resultant-ne uns disbarats d'allò més grossos.

Nom: El gat
Tipus: Córrer i atrapar
Els jugadors, en nombre senar, corren lliurement. Quan l’animador crida "Que ve el gat!", aquest surt de l'amagatall i els jugadors han de fer parelles; el qui es queda sol, es converteix en ratolí i és empaitat pel gat. Les parelles ajuden al ratolí o al gat. El ratolí atrapat es converteix en gat la propera ocasió.

Nom: La caça dels animals
Tipus: Córrer
Els jugadors, dividits en grups d'animals, se situaran a una banda de l'àrea de joc; quan el caçador, situat al centre, nomeni un grup, aquest ha d'anar cap a la banda contrària. Si el caçador enxampa algun corredor del grup nomenat, aquest passarà a ser caçador, integrant-se el caçador al grup nomenat.
OBSERVACIONS:
S'hi pot jugar de manera que els infants adoptin moviments propis de l'animal que els ha correspost; en aquest cas, s'ensenyarà als infants prèviament la forma de desplaçament d'aquests animals.

Nom del joc: El lladre
Tipus de joc: córrer i atrapar
Un nombre senar de jugadors formen un cercle agafats de les mans i giren mentre imiten l'escatainar de les gallines. Al centre hi ha el lladre de gallines que, de sopte, exclama: "Alto!". En aquest moment, les gallines es deixen anar les mans i corren en totes direccions fins que trobin una parella per tal d'estar salvats d`ésser tocats. El jugador que no aconsegueix parella, és perseguit pel lladre de gallines i quan és tocat passa a ser el nou lladre.
Consignes: Les parelles que es formen per alliberar-se de ser tocades, ha de ser jugadors diferents dels que tenien al costat quan feien la rotllana. L'espai de joc no ha de ser molt ample i les parelles alliberades no han d'obstaculitzar la persecució, malgrat que han de romandre a l'àrea de joc.

Nom del joc: Les olles
Tipus de joc: atrapar
Es trien dos participants i es col•loquen davant del grup. Els altres participants, que seran les olles, estaran ajocats amb les mans per darrere dels genolls. Els dos companys preguntaran si tenen olles i els altres contestaran que sí, que passin a comprar-les. Els dos compradors hauran d'agafar un company dels que són olles i agafar-lo pels braços (les nanses) sense que deixi anar les mans de dessota de les cames fins arribar al lloc de destí prèviament marcat. Llavors el que feia d'olla haurà de córrer mentre els compradors paguen per la seva adquisició. Si l'atrapen, els ajudarà amb els que falten. En cas contrari, tornarà a ser olla.

Nom del joc: punteria
Amb unes ampolles plenes d'aigua, dibuixarem a terra una diana. Només cal fer els cercles.
Com a objecte per fer punteria tindrem preparades unes boles de farina. Per fer-les agafarem un full de diari, on hi posarem al centre una quantitat considerable de farina (ni massa ni poca), en acabat la tancarem ajuntant les 4 puntes del diari i enroscant-les entre si (no massa fort).
Cada cercle tindrà una puntuació, així doncs, allà on caigui la bola aconseguirà la corresponent puntuació.
La distància entre la diana i el llançador serà d'uns 2-3 metres.
OBSERVACIONS:
Haurem de tenir preparades diverses ampolles d'aigua per anar repassant les dianes.
Farem tants cercles en la diana com vulguem, recordant que cada cercle tindrà una puntuació més elevada com més al centre es trobi.
El diari que farem servir per fer les boles haurà de tenir les fulles toves.
Podem fer una diana per cada grup i una bola per cada component.

Nom del joc: la setmana
Tipus de joc: córrer
Tots els jugadors es col•loquen en una escala amb sis graons, on cada graó representa un dia de la setmana: dilluns, dimarts... i dissabte. Un jugador para i se situa a terra i va dient els dies de la setmana, sense que calgui fer-ho en un ordre determinat. La resta de jugadors van fins el graó que representa el dia anomenat. Quan diu "Diumenge!" tots baixen i trepitgen a terra per tornar a pujar al primer graó. Si en el moment en què trepitgen a terra el qui para aconsegueix trepitjar el peu d'algun, aquests dos jugadors s'intercanvien els papers, reiniciant-se el joc.
Quan els infants no disposen d'una escala amb sis graons dibuixen els que els manquen amb ratlles paral•leles a terra.

Nom del joc: tocar ferro
Tipus de joc: córrer
Tot el grup es posa d'acord i es decideix qui "para" una vegada això està clar el qui para conta fins a 10 i quan diu JA! tots
corren a cercar un lloc on es pugui tocar ferro amb les mans. El qui para ha d'aconseguir atrapar algú que no estigui tocant
ferro en aquell moment. Si l'atrapa el que parava es posa a jugar i para l'altre.
NORMES:
-No hi pot haver dues persones tocant el mateix objecte de ferrol
- No et pots estar sempre quiet en el mateix lloc perquè sinó quedes eliminat.

No hay comentarios:
Publicar un comentario